Fase 3: Handleplaner i forhold til temaet Støj

De mellemste og ældste børn:

  • Støjøret er en hjælp
  • Voksduge på bordene
  • Filt under møbler
  • Begrænset snak blandt de voksne
  • Fordele børnene i mindre grupper af rimelig størrelse
  • Synlige voksne
  • Sovebørnene ud at lege om formiddagen
  • Alderssvarende og udfordrede legetøj og aktiviteter til begge køn
  • Et ønske evt. til foråret ville være: At børnene får mulighed for en løbetur imellem kl. 9.00- 9.30 i skoven

De yngste børn:

  • Aktiviteter i små grupper med nærværende voksne
  • Mere hensigtsmæssig indretning af alrum og stuerne, så der skabes mere gulvplads til fysisk udfoldelse
  • Udelege, hvor børnene får brugt deres kroppe og stemmer
  • Børnene kommer ind fra legepladsen i mindre grupper
  • Voksduge på bordene
  • Filt under møbler
  • Legetæppe på bord, ved puslespil og hammerbræt
  • Mindre udbud af legetøj ad gangen- Ikke tømme al legetøj ud på én gang, men supplere, når der er gode lege i gang.
  • Finde en løsning på branddøren imellem afdelingerne – den smækker højlydt og er generende for sovebørnene i middagsstunden
  • Ved nyanskaffelser af motorcykler skal vi have gummihjul
  • Opfordre børnene til at anvende sproget i stedet for at skrige
  • Anskaffe en stor hoppemadras
  • Personalet vil ikke afbrydes ved pædagogiske aktiviteter- det forstyrrer og opildner børnene til at råbe op og blive ukoncentreret.